WIERZE UFAM MIŁUJĘ

„W KAŻDEJ CHWILI MEGO ŻYCIA WIERZĘ, UFAM, MIŁUJĘ” — ZOFIA KOSSAK-SZCZUCKA

  • Słowo Boże na dziś

  • NIC TAK NIE JEST POTRZEBNE CZŁOWIEKOWI JAK MIŁOSIERDZIE BOŻE – św. Jan Paweł II

  • Okaż mi Boże Miłosierdzie

  • JEZU UFAM TOBIE W RADOŚCI, JEZU UFAM TOBIE W SMUTKU, W OGÓLE JEZU UFAM TOBIE.

  • Jeśli umrzesz, zanim umrzesz, to nie umrzesz, kiedy umrzesz.

  • Wspólnota Sióstr Służebnic Bożego Miłosierdzia

  • WIELKI POST

  • Rozważanie Drogi Krzyżowej

  • Historia obrazu Jezusa Miłosiernego

  • WIARA TO NIE NAUKA. WIARA TO DARMO DANA ŁASKA. KTO JEJ NIE MA, TEGO DUSZA WYJE Z BÓLU SZUKAJĄC NAUKOWEGO UZASADNIENIA; ZA LUB PRZECIW.

  • Nie wstydź się Jezusa

  • SŁOWO BOŻE

  • Tak mówi Amen

  • Książki (e-book)

  • TV TRWAM

  • NIEPOKALANÓW

  • BIBLIOTEKA W INTERNECIE

  • MODLITWA SERCA

  • DOBRE MEDIA

  • Biblioteki cyfrowe

  • Religia

  • Filmy religijne

  • Muzyka religijna

  • Portal DEON.PL

  • Polonia Christiana

  • Muzyka

  • Dobre uczynki w sieci

  • OJCIEC PIO

  • Św. FAUSTYNA

  • Jan Paweł II

  • Ks. Piotr Pawlukiewicz

  • Matka Boża Ostrobramska

  • Moje Wilno i Wileńszczyzna

  • Pielgrzymka Suwałki – Wilno

  • Zespół Turgielanka

  • Polacy na Syberii

  • SYLWETKI

  • ŚWIADECTWA

  • bEZ sLOGANU2‏

  • Teologia dla prostaczków

  • Wspomnienia

  • Moja mała Ojczyzna

  • Zofia Kossak

  • Edith Piaf

  • Podróże

  • Czasopisma

  • Zdrowie i kondyncja

  • Znalezione w sieci

  • Nieokrzesane myśli

  • W KAŻDEJ CHWILI MOJEGO ŻYCIA WIERZĘ, UFAM, MIŁUJĘ.

  • Prezydent Lech Kaczyński

  • PODRÓŻE

  • Pociąga mnie wiedza, ale tylko ta, która jest drogą. Wiedza jest czymś wspaniałym, ale nie jest najważniejsza. W życiu człowieka najważniejszym jest miłość – prof. Anna Świderkówna

  • Tagi wpisów

    A.Zybertowicz A.Świderkówna Anna German Bł.K. Emmerich Bł. KS. JERZY Bł.M.Sopoćko Dąbrowica Duża Edith Piaf Jan Pospieszalski Jarosław Marek Rymkiewicz kard.Stefan Wyszyński Kardynał H. Gulbinowicz Kijowiec Kodeń Koniuchy ks.A.Skwarczyński Ks.Tymoteusz M.Rymkiewiecz Prof.Kieżun tv media W.Cejrowski Z.Gilowska Z.Kossak Z.Krasnodębski Św.M. Kolbe Żołnierze wyklęci
  • Cytat na dziś

    Dostęp do internetu ujawnia niewyobrażalne pokłady ludzkiej głupoty.

Archive for 10 kwietnia, 2012

Homilia bp Antoniego Dydycza. Druga rocznica katastrofy

Posted by tadeo w dniu 10 kwietnia 2012

6918798966_3f3f1e4e9e_b

posłuchaj teraz

Podczas mszy w intencji 96 ofiar katastrofy smoleńskiej w archikatedrze św. Jana Chrzciciela w Warszawie homilię wygłosił bp Antoni Dydycz.W homilii prawda, świadomość prawdy, tłum, który wskazał, by uwolnić Barabasza i publiczne media, które udają, że prawdy nie zauważają.
Radio Wnet publikuje nagraną homilię.

Posted in Katastrofa smoleńska | 1 Comment »

4 wspomnienia o Lechu Kaczyńskim

Posted by tadeo w dniu 10 kwietnia 2012

Piotr Żyłka

Dwa lata temu, przez pierwsze dni po katastrofie, myślałem, że coś się w nas zmienia, że to będzie data przełomowa, że zaczniemy się pięknie różnić, a nie naskakiwać na siebie jak stada wściekłych psów. Niestety bardzo szybko okazało się, że tak nie będzie.

Katastrofa smoleńska jest i pewnie przez najbliższe lata będzie jedną z głównych osi sporów i podziałów w Polsce. Jedni uważają, że wszystko jest już jasne i nic wyjaśniać nie trzeba, drudzy przeciwnie, mówią o zdradzie, zamachu i spisku. Dziś, dwa lata po katastrofie, jest więcej niż pewne, że jeszcze długo, jeśli w ogóle, nie poznamy całej prawdy o tym, co wydarzyło się tamtego 10 kwietnia w Smoleńsku. Nie wyjaśnimy tego my, uwikłani w wielki narodowy spór, z pewnością nie pomogą nam w tym Rosjanie. Wrak TU-154M w dalszym ciągu będzie niszczał pod smoleńskim niebiem.

Dlatego dziś nie o katastrofie myślę przede wszystkim, ale o nadziei. Wszyscy doskonale pamiętamy atmosferę, jaka panowała w naszym kraju w pierwsze dni po katastrofie, po śmierci prezydenta. W mediach zobaczyliśmy nagle zupełnie inny obraz Lecha Kaczyńskiegogo. Dziennikarze zapomnieli na chwilę o jego wadach, a zaczęli dostrzegać zalety. Po katastrofie przez jakiś czas było inaczej. Dziś chciałbym na chwilę wrócić do tamtej atmosfery – tym bardziej, że ona dla mnie swój początek miała już w 2005 roku.
2005 – Nadzieja na zmiany


Byłem wtedy jeszcze w liceum, ale już mocno interesowałem się polityką. To był czas po aferze Rywina. Lewica była skompromitowana. Tak jak większość Polaków miałem nadzieję na fundamentalne zmiany w Polsce. Naiwnie wierzyłem, że powstanie koalicja PO-PiS. Liczyłem, że po wyborach będziemy mieć premiera z Krakowa (Jana Rokitę) i prezydenta Lecha Kaczyńskiego. Tak. To był okres oczekiwania na radykalne reformy, okres nadziei na lepszą Polskę.
2007 – Radość kibica

Jestem fanem piłki nożnej. Gdy usłyszałem po raz pierwszy, że jest pomysł, by zorganizować EURO 2012 w naszym kraju, nie bardzo wierzyłem, że może się to udać. Mieliśmy przecież bardzo poważnych kontrkandydatów – z Włochami na czele. Pamiętam mój ogromny wybuch radości 18 kwietnia 2007 roku, gdy ogłoszono, że Mistrzostwa Europy odbędą się w Polsce i na Ukrainie. Decyzję podjęto na tajnym głosowaniu, po ostatecznej prezentacji naszej kandydatury w Cardiff. Była ona zamknięta dla mediów. Jak podkreślali komentatorzy, szczególnie dobre wrażenie na głosujących (co prawdopodobnie przypieczętowało ich wybór) zrobiło wspólne wystąpienie prezydentów Polski i Ukrainy – Lecha Kaczyńskiego i Wiktora Juszczenki, którzy osobiście zaangażowali się w „walkę o Euro” dla ich krajów.
2008 – Dumny jak… Michnik


Tego dnia wróciłem zmęczony do domu po całym dniu zajęć na uczelni. Włączyłem telewizję i zobaczyłem pierwsze informacje o tym, że w reakcji na atak Rosji na Gruzję, prezydenci Polski, Litwy, Estonii i Ukrainy oraz premier Łotwy udali się do Tbilisi. Po chwili rozpoczęło się przemówienie Kaczyńskiego. Mówił z odwagą, wiedział, po co tam jest. Tłum żywiołowo reagował na każde jego słowo. „Jesteśmy tu po to, by podjąć walkę – mówił polski prezydent – Rosja pokazała twarz, którą znamy od setek lat”. Byłem dumny, że mamy takiego prezydenta. Szybko chwyciłem za telefon i zadzwoniłem do znajomego. Chciałem zapytać, co on o tym wszystkim sądzi. Okazało się, że myśli to samo co ja. Zresztą nie tylko on. Następnego dnia rano w „Gazecie Wyborczej” Adam Michnik napisał: „Pierwszy raz poczułem się dumny z tego, że prezydent mojego państwa w tak godny sposób, a zarazem tak zgodny z polskim i moim wyobrażeniem etosu wolności, honoru, tradycji historycznej i rozumu politycznego, dał temu wyraz w Gruzji”.
2010 – Szok, wiara i zawód


To była sobota. Pracowałem już w portalu DEON.pl. Kończący się właśnie tydzień był bardzo intensywny. Byłem zmęczony, więc nie nastawiłem sobie budzika. Chciałem odpocząć i się nareszcie wyspać. Obudził mnie telefon, dzwonił mój naczelny. No nic – trzeba odebrać, pomyślałem. Rozmowa była krótka:

– Słyszałeś już?

– Nie. Co miałem słyszeć?

– Włącz telewizor. Możesz przyjechać do redakcji?
Byłem w szoku. Przez pierwsze 15 minut stałem wpatrzony w ekran i nie potrafiłem ogarnąć swoich myśli. Czasu na dłuższe zastanowienie się nie było zbyt wiele. Szybko się ubrałem i po kilkudziesięciu minutach byłem już w redakcji. Pracy było bardzo dużo, więc dopiero po kilkudziesięciu godzinach dotarło do mnie, co się naprawdę stało. Były łzy i niedowierzanie.
Mimo potworności tych zdarzeń, zrodziła się we mnie nadzieja podobna do tej z 2005 roku. Pomyślałem, że to może nas zjednoczyć, że politycy zaczną się szanować i będą ze sobą rozmawiać jak ludzie, że nareszcie coś się zmieni w tej polsko-polskiej wojnie. Naprawdę, przez chwilę w to wierzyłem. Niestety wydarzenia spod Pałacu Prezydenckiego i to wszystko, co działo się kilka dni później wokół pochówku pary prezydenckiej na Wawelu, szybko sprowadziło mnie na ziemię.

http://www.deon.pl/wiadomosci/komentarze-opinie/art,377,4-wspomnienia-o-lechu-kaczynskim.html

Posted in Katastrofa smoleńska, Prezydent Lech Kaczyński | Leave a Comment »

Dwa lata po 10/04. Transmisja na żywo sprzed Pałacu Prezydenckiego. Zobacz, posłuchaj, bądź z nami i tysiącami Polaków

Posted by tadeo w dniu 10 kwietnia 2012

Fot. wPolityce.pl

http://www.popler.tv/l/PrawoiSprawiedliwosc

Transmisja DOSTĘPNA TAKŻE POD TYM ADRESEM

Posted in Katastrofa smoleńska, Polityka - video, Polityka i aktualności | Leave a Comment »