WIERZE UFAM MIŁUJĘ

„W KAŻDEJ CHWILI MEGO ŻYCIA WIERZĘ, UFAM, MIŁUJĘ” — ZOFIA KOSSAK-SZCZUCKA

  • Słowo Boże na dziś

  • NIC TAK NIE JEST POTRZEBNE CZŁOWIEKOWI JAK MIŁOSIERDZIE BOŻE – św. Jan Paweł II

  • Okaż mi Boże Miłosierdzie

  • JEZU UFAM TOBIE W RADOŚCI, JEZU UFAM TOBIE W SMUTKU, W OGÓLE JEZU UFAM TOBIE.

  • Jeśli umrzesz, zanim umrzesz, to nie umrzesz, kiedy umrzesz.

  • Wspólnota Sióstr Służebnic Bożego Miłosierdzia

  • WIELKI POST

  • Rozważanie Drogi Krzyżowej

  • Historia obrazu Jezusa Miłosiernego

  • WIARA TO NIE NAUKA. WIARA TO DARMO DANA ŁASKA. KTO JEJ NIE MA, TEGO DUSZA WYJE Z BÓLU SZUKAJĄC NAUKOWEGO UZASADNIENIA; ZA LUB PRZECIW.

  • Nie wstydź się Jezusa

  • SŁOWO BOŻE

  • Tak mówi Amen

  • Książki (e-book)

  • TV TRWAM

  • NIEPOKALANÓW

  • BIBLIOTEKA W INTERNECIE

  • MODLITWA SERCA

  • DOBRE MEDIA

  • Biblioteki cyfrowe

  • Religia

  • Filmy religijne

  • Muzyka religijna

  • Portal DEON.PL

  • Polonia Christiana

  • Muzyka

  • Dobre uczynki w sieci

  • OJCIEC PIO

  • Św. FAUSTYNA

  • Jan Paweł II

  • Ks. Piotr Pawlukiewicz

  • Matka Boża Ostrobramska

  • Moje Wilno i Wileńszczyzna

  • Pielgrzymka Suwałki – Wilno

  • Zespół Turgielanka

  • Polacy na Syberii

  • SYLWETKI

  • ŚWIADECTWA

  • bEZ sLOGANU2‏

  • Teologia dla prostaczków

  • Wspomnienia

  • Moja mała Ojczyzna

  • Zofia Kossak

  • Edith Piaf

  • Podróże

  • Czasopisma

  • Zdrowie i kondyncja

  • Znalezione w sieci

  • Nieokrzesane myśli

  • W KAŻDEJ CHWILI MOJEGO ŻYCIA WIERZĘ, UFAM, MIŁUJĘ.

  • Prezydent Lech Kaczyński

  • Tylko przestańmy mówić: ten kraj, w tym kraju, tutaj, ci ludzie. Zacznijmy mówić tak, jak Pan Bóg przykazał, jak o matce: Ojczyzno ma, moja, kochana, poraniona, więc tym bardziej kochana. Moja, to znaczy taka, którą się kocha, którą się po rękach całuje, przed którą się klęka, której się służy, której się z czcią opowiada, której się nie okrada, dla której się pracuje, dla której się cierpi i umiera, jak trzeba. To nie inni mają tak zrobić, to nie oni, tam na górze, ale my. Inaczej na nic wszystko. Na nic ta rana i na nic te ofiary. Nasza Ojczyzna mocno krwawi i ból nie ustaje w naszych sercach, ale zapewniamy pachołków Moskwy i Berlina, i tych, co służą „mamonie” – jeszcze nie zginęła, póki my żyjemy. Póki pracujemy dla dobra naszej Ojczyzny. Póki kochamy i pamiętamy.

  • PODRÓŻE

  • Pociąga mnie wiedza, ale tylko ta, która jest drogą. Wiedza jest czymś wspaniałym, ale nie jest najważniejsza. W życiu człowieka najważniejszym jest miłość – prof. Anna Świderkówna

  • Tagi wpisów

  • Cytat na dziś

    Dostęp do internetu ujawnia niewyobrażalne pokłady ludzkiej głupoty.

Bogusław Kaczyński

Posted by tadeo w dniu 22 Grudzień 2013


„Staram się zachowywać higieniczny tryb życia, staram się wysypiać, nie palę, nie używam alkoholu, odpoczywam po obiedzie. Wydaje mi się, że dbam o zdrowie, które jest coraz lepsze. Nie ma więc powodu, żeby nic nie robić. Chciałbym jeszcze jak najwięcej rzeczy zrobić”.

Bogusław Kaczyńskifot. AKPA

Bogusław Kaczyński to istny człowiek renesansu. Przez kilka dekad swojej intensywnej działalności zajmował się różnymi sferami aktywności, wszystkie jednak związane były z jego największą pasją, czyli muzyką poważną i operą. Jej poświęcił wieloletnią działalność dziennikarską i prezenterską, kilka autorskich programów telewizyjnych, liczne książki i wydania płyt, tysiące wykładów oraz wystąpień, a także festiwale muzyczne w Łańcucie i Krynicy. Te i inne przedsięwzięcia stanowią niezwykły wkład w krzewienie kultury wysokiej i zostały docenione licznymi prestiżowymi odznaczeniami i wyróżnieniami, na czele z czterema Wiktorami przyznawanymi przez Akademię Telewizyjną dla wybitnych osobowości polskiej telewizji. Miłosz Stelmach: Jeszcze niedawno bił się Pan w pierś, mówiąc, że przepracowywał się Pan i należy z tym skończyć i zacząć cieszyć się spokojniejszym życiem. Czy to wszystko poszło w niepamięć i znów wraca Pan do w pełni aktywnego trybu życia? – Bogusław Kaczyński: „Ja jestem pracoholikiem. Wydawało mi się, że po oblaniu kubłem zimnej wody, jakim była ta ciężka choroba, w ogóle zrezygnuję ze wszystkiego i zwolnię tempo. Ale kiedy poczułem się lepiej i mój stan się ciągle poprawiał, zacząłem znów pracować – to jest dalszy ciąg mojego pracoholizmu. W tej chwili kończę pisać kolejną książkę oraz redakcję serii płyt. Przygotowuję też Europejski Festiwal imienia Jana Kiepury. Poza tym prowadzę rozmowy na temat swoich występów w kraju i za granicą. Goethe mawiał, że człowiek powinien mieć plany na sto lat do przodu, ja zaś mam plany na 150 lat do przodu. Ja jestem, jaki jestem i nie chcę się nikomu podobać. Kiedy występowałem w latach 70. w muszce, w garniturze, bardzo elegancko ubrany, to pisano o mnie złośliwe artykuły, nie mogli mi darować tej „elegancji”. A ja się ubierałem tak od dziecka, nie ubierałem się tak dla potrzeb telewizji i teraz jest tak samo. Powtarzam słowa Janusza Warmińskiego, wieloletniego dyrektora teatru Ateneum w Warszawie, który mówił: „Ja nie jestem zupą pomidorową, żeby mnie lubić”. 

Bogusław Kaczyński

Bogusław Kaczyński to żywa legenda telewizji. Nie ma drugiej tak charakterystycznej i zasłużonej dla popularyzacji muzyki poważnej postaci w mediach, jak on. Choć ten wielki meloman wciąż pojawia się na szklanym ekranie, to z racji swojej choroby rzadziej niż kiedyś. Popularny konferansjer, który w 2007 roku doznał udaru mózgu, wciąż wymaga rehabilitacji, by w pełni wrócić do sił. Wyjątkowo przykra jest też osobista sytuacja dziennikarza, który po śmierci najbliższych został zupełnie sam. – Od kilku lat, odkąd straciłem rodziców i siostrę, nie mam żadnej rodziny. Jestem kompletnie sam – czytamy w wywiadzie.  W związku z tym Święta Bożego Narodzenia są dla Kaczyńskiego czasem samotności i wspomnień.
– Ja już nie obchodzę żadnych świąt. […] W wigilijny wieczór, aż przykro się przyznać, zamykam się w moim mieszkaniu, w którym nie ma choinki. Siedzę, palę świeczkę, na stole stoją trzy fruwające anioły, które dostałem kiedyś w telewizji. Patrzę sobie na te anioły i wspominam dawne, piękne, czarujące, niezapomniane chwile.Tak… mnie pozostały już tylko wspomnienia – wyznał z żalem w jednym z wywiadów.

bogusław kaczyński

Bogusław Kaczyński (ur. 2 maja 1942 w Białej Podlaskiej) – dziennikarz, publicysta i krytyk muzyczny, popularyzator opery, operetki i muzyki poważnej, teoretyk muzyki, twórca telewizyjny, animator kultury, prezenter i autor wielu programów w TVP. Jest autorem serii płytowej „Bogusław Kaczyński – Złota Kolekcja”. Prowadził transmisje telewizyjne najważniejszych wydarzeń muzycznych w kraju i za granicą, m.in.: Konkurs Chopinowski, Konkurs im. Henryka Wieniawskiego, koncerty Pavarottiego, Placido Domingo, jubileusz Filharmonii Narodowej, festiwal w Sopocie, Koncerty Noworoczne z Wiednia, konkursy Eurowizji. Jest autorem licznych felietonów i recenzji w czasopismach takich jak Teatr, Ruch Muzyczny, Kultura, jest również autorem audycji radiowych i telewizyjnych, m.in. Operowe qui pro quo (1974-1978), Zaczarowany świat operetki (1979-1981), Rewelacja miesiąca (od 1979), obecnie co jakiś czas można go zobaczyć w TVP 2 raz w innych stacjach telewizyjnych w kraju i za granicą (m.in. w Nowym Jorku, Berlinie, Rzymie, Hawanie, Paryżu, Moskwie). Był twórcą Festiwalu Muzyki w Łańcucie, którym kierował w latach 1980-1990, od 1982 dyrektor Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. W latach 1993-1996 był prorektorem Akademii Muzycznej w Warszawie. W latach 1994-1998 dyrektorem Teatru Muzycznego Roma. Udzielał również wielu konsultacji muzycznych do filmów i spektakli. Od października 2006 roku zasiadał w jury programu Supertalent emitowanego w TVP 2 wraz z Moniką Richardson, Katarzyną Figurą i Wojciechem Cejrowskim. W marcu 2007 doznał udaru mózgu skutkiem czego była częściowa utrata zdolności mówienia oraz paraliż prawej strony ciała. Wyszedł ze szpitala 30 maja 2007 roku. Po intensywnej rehabilitacji większość dolegliwości ustąpiła. W sierpniu 2007 ponownie kierował festiwalem w Krynicy. W wyniku plebiscytu Polityki Koniec wieku zaliczony został do grona dziesięciu największych osobowości telewizyjnych XX stulecia.[1] Jesienią 2002 roku podczas gali z okazji 50-lecia TVP otrzymał statuetkę i tytuł „Gwiazda Telewizji Polskiej”. Został również uhonorowany nagrodą „Piękniejsza Polska”. Bogusław Kaczyński jest założycielem Fundacji ORFEO, która wspiera kulturę narodową, propaguje sztukę wśród dzieci i młodzieży oraz promuje ambitne inicjatywy artystyczne.

Ps  „Świetny człowiek. Znałem Bogusia. Zresztą, ongiś chyba wszyscy w Białej znali się w taki lub inny sposób. Boguś jest starszy ode mnie o kilka lat. Zawsze był to człowiek ogromnej pracy nad sobą. Chciał być pianistą, ale los zadecydował inaczej. Pracował nad sobą ustawicznie, nawet na wakacjach. Pamiętam, jak pewnego pięknego lata w Serpelicach oddawaliśmy się niecnym wakacyjnym przyjemnością /winko, itp./ a Boguś brał małe radyjko i szedł do drewnianej „sławojki” znajdującej się na terenie ośrodka, zasiadał tam i słuchał muzyki. Nie uczestniczył w naszych bachanaliach. Nikt nie miał o to do niego pretensji. Wszyscy szanowali jego wybory. Potrafił wzbudzić do siebie szacunek, a jednocześnie był w stosunku do innych bardzo życzliwy i koleżeński.Wiem, że wszystko co osiągnął zawdzięcza tylko sobie i wytrwałemu dążeniu do wyznaczonego celu. Jego droga może służyć jako drogowskaz dla młodych ludzi” –  Andrzej Gołąbczyk

http://www.boguslaw-kaczynski.pl/

Przeczytaj także:

Bogusław Kaczyński o miłości swojego życia

Bogusław Kaczyński | Notacje

Bogusław Kaczyński zawstydził Tuska: ubieram się za swoje!

Pan Boguś

Odszedł Bogusław Kaczyński, skończyła się epoka

Bogusław Kaczyńskido Ewy Kopacz: Proszę nie straszyć, bo my się Pani słów nie boimy

Bogusław Kaczyński będzie miał uroczysty, państwowy pogrzeb. Spocznie w Alei Zasłużonych na warszawskich Powązkach

Jedna odpowiedź to “Bogusław Kaczyński”

  1. […] Bogusław Kaczyński […]

Skomentuj

 
